Regionális első napjának feladatsorai

Pénteken kezdődik az idei Regionális minden bizonnyal legizgalmasabb hétvégéje. Régiónként pár név a teljesség igénye nélkül:
 

Central East: Rich Froning, Scott Panchik, Graham Holmberg, Julie Foucher, Danielle Sidell


Canada East: Camille Leblanc-Bazinet, Albert-Dominic Larouche, Michele Letendre


North West: Ben Stoneberg


Európa: Remélem őket mindenki tudja már fejből :) Én személy szerint ezt a régiót fogom követni élőben (plusz, ha lesz erőm, akkor a Central East-et). Itt lesz Lukas Högberg, Frederik Aegidius, Numi Katrinarson, Samantha Briggs, Annie Thorisdottir és Katrin Tanja Davidsdottir.


Végül Ausztrália, ami sajnos megint csak nem egy erős régió, így valószínűleg sok érdekességgel nem is fog szolgálni.


A héten végig fogunk menni a három napon egy picit részletesebben is, ismertetjük a Regionális feladatsorait. Ma az első három WOD-dal kezdünk, így péntekre pont végigérünk, és akinek eddig bármi érthetetlen is volt az eseményekkel kapcsolatosan, remélhetőleg a hétvégére világossá válik.


Event 1

1-rep-max hang squat snatch


Time cap: 6 min


A pénteki nap első feladata ölből szakítás - azaz Hang Squat Snatch - egy ismétléses maximum lesz. Itt a versenyzőknek három kísérletük van, ezekből kell elérni a lehető legnagyobb teljesített súlyt. Az eddigiekkel ellentétben itt nem oszthatja be saját magának az idejét az ember, hanem van egy 6 perces időlimit, amit három részre osztottak fel, tehát 2 percenként kell teljesíteni egy fogást. A két percbe bele kell férnie a súlyok felpakolásának és az egy kísérletnek is. Ha bármilyen okból kifolyólag az ismétlés érvénytelen, azt a két percen belül nem lehet megismételni, csak ha a bíró jelzi a két perc leteltét. Tehát ténylegesen 3 ismétlés áll rendelkezésére a versenyzőnek. Rontott kísérlet után a már felpakolt súlyt nem lehet csökkenteni. Sikeres emelés után a legkisebb megengedett súlynövelés 5 lbs, ami nagyjából 2.2 kg.


A hat perc leteltével a versenyzőnek 2 perce van arra, hogy felkészüljön a következő feladatsorra.

Forrás: http://games.crossfit.com


Standardek:


Ölből szakítás – a gyakorlat egy elemeléssel kezdődik, aminek a végpontjában egy pillanatra meg kell állni. Az elemelést követően a rúd nem mehet a térd vonala alá. A végrehajtás során a helyből szakítás (Power Snatch), majd fejfeletti tartásban guggolás (Overhead Squat) nem megengedett. Tehát tényleg egy rendes beülve szakítást kell véghezvinni. A gyakorlat során csak a talpak érinthetik a talajt, és a kijelölt platformról sem lehet lelépni.

A férfiaknál a legnagyobb szakítás az első hét után 285 lbs, ami megközelítőleg 130 kg. Ezt a súlyt három versenyzőnek is sikerült teljesítenie: Jeff Evans, Quinn Otte és Arlen Castenada.
 


A lányoknál Elisabeth Akinwale 91 kg-al volt a legjobb. (szerk.: azóta Oxana Slivenko második kísérletében 5 lbs-el, azaz nagyjából 2,5 kilóval könnyedén túlszárnyalta ezt, majd leült pihenni)


Event 2

Max distance handstand walk


Time cap: 3 minutes


A második feladatsor valójában nem sok magyarázatra szorul. A szakítás után 2 perccel kezdetét veszi a kézenjárás a versenyzőknek. A szabályok elég egyszerűek, minél messzebbre kell jutni a kezeden úgy, hogy közben egyetlen más testrészed sem éri a földet. Minden versenyzőnek lehetősége van kétszer újrakezdeni, de csak akkor, hogy ha nem érte el a 10 lábas határt (3 méter). Ha valakinek sikerül végigsétálnia kézen a 120 láb hosszúságú kijelölt részen (36,5 méter), akkor újra lábra állhat, és elindulhat visszafelé szintén kézen. A végeredménye a megtett távok alapján fog összeadódni.
 

A hölgyeknél a leghosszabb megtett táv a hétvégén 315 láb volt, vagyis 96 méter! Ezt két hölgy is sikeresen abszolválta, az egyik a már említett Elizabeth, a másik pedig Emily Bridgers a South East régió győztese.
 


A férfiaknál a legjobb eredmény Jacob Heppner nevéhez fűződik 355 lábbal, ami 108 méter.


Event 3

Nasty Girls V2

3 rounds for time of:

50 one-legged squats, alternating

7 muscle-ups

10 hang power cleans, 175 / 115 lb. (80/52 kg)


Time cap: 16 min

Forrás: http://games.crossfit.com


Vagyis 3 kör időre a következőkből: 50 egylábas guggolás váltott lábbal, 7 muscle-up, 10 ölből felvétel (beülés nélkül, helyből). A V2 jelen esetben azt jelenti, hogy ez a második, új verziója a WOD-nak. Az eredetiben sima guggolás van, és a súlyok is jóval kisebbek (61/43kg).


3-2-1 után a versenyző a kijelölt helyre megy, és megkezdi az 50 egylábas guggolást. A guggolások két részre vannak felosztva, az első 25-öt és a második 25-öt is az erre kijelölt helyen kell végrehajtani. Ha végzett, visszaszalad a gyűrűhöz és megcsinálja a 7 muscle-upot. Ezek után már csak a 10 felvétel van hátra. Miután végzett minddel, egy jelölő négyzettel előrébb teszi a rudat a versenyző, és kezdődik minden elölről.


Standardek:


Egylábas guggolás - A gyakorlat nyújtott lábakkal és csípővel kezdődik valamint végződik. A versenyzőnek minden sikeres, befejezett ismétlés után a másik lábával kell végrehajtania a gyakorlatot. A guggolások során a versenyzőnek kijelölt pályán kell maradnia, ha abból kilép, akkor a gyakorlat nem érvényes. A lenti ponton a csípő vonalának a térd vonala alá kell érkeznie, valamint a nem guggoló lábnak a test előtt kell elhelyezkednie úgy, hogy az nem érinti a talajt. A nyújtott lábat lehet fogni végrehajtás közben.


Muscle-up - a mozdulat a gyűrűn lógva kezdődik, nyújtott karokkal, a lábak pedig nem érintik a talajt. A felső ponton a karoknak szintén teljesen nyújtva kell lenniük a gyűrű fölött. A kipping, lendület megengedett, de a tornász lengés valamint a "rolling" technika nem megengedett. Ezekről a mozdulatokról tavaly még láthattunk videókat, így picit nehezebb őket elképzelni. Ha a gyakorlat közben a sarok a gyűrű vonala fölé emelkedik, akkor a muscle-up érvénytelen. A gyűrű magasságát állítani nem lehet, férfiaknak és nőknek is fix.


Ölből felvétel - minden ismétlésnek ölből kell kezdődnie, vagy ha földről kezd valaki, akkor először végre kell hajtania egy szabályos elemelést, és csak ezek után indulhat meg újra lefelé a rúd. Minden ismétlés elülső rack pozícióban ér véget a vállakon, úgy hogy a könyökök jól láthatóan a rúd előtt helyezkedjenek el. A lábaknak és a csípőnek nyújtva kell lenniük.