10 tipp CrossFittes lányoknak

Forrás: http://games.crossfit.com

A BoxLife magazinban megjelent nem rég egy lányoknak szóló cikk, ami 10 pontban foglalja össze a legfontosabb tippeket a CrossFittes csajoknak.
Ezeket ültetem most át nektek magyarra, ha nem is szó szerint, de a lényeget megtartva.
 
  1. Az első pont lényegében a teremben való viseletről szól. Mindenki tisztában van vele, hogy mennyire szeretik a lányok a kis cuki nadrágokat, de mondjuk, mi van, ha egy mélyebb guggolásnál lecsúszik a fenekeden? Bizonyosodj meg mindig róla, hogy kellőképpen kényelmes-e az adott edzőcuccod, és minden a helyén marad edzés közben, legyen az éppen egy kósza cickó vagy a fenék. Mindenki sokkal jobban tud koncentrálni a feladatára, hogy ha a terem figyelme nem rád, vagy éppen a testrészeidre irányul.
 
  1. Ne aggódj azon, hogy túl nagy leszel. A nők szervezetében jóval kevesebb tesztoszteron van, mint a férfiakéban. Ahhoz, hogy jelentős izomtömeget magadra pakolj, rendesen meg kell dolgoznod, táplálék kiegészítőket kell szedned, egy tonnányi kaját magadhoz kell venned, és tényleg nagyon, nagyon keményen kell edzened. Ha ezeket nem teszed, az izomtömeged növelése nem is fog természetesen úton megtörténni.
 
 Forrás: http://games.crossfit.com
 
  1. Dolgozz a fogáserősségeden! Egy tanulmány szerint, egy átlagos férfinak majdnem kétszer olyan erős a fogása, mint egy nőnek. Nagyon sok nő számára a fogáserő egy limitáló tényező számos gyakorlatban, mint például a húzódzkodásokban, toes-to-barban. Áldozz időt a fogásod erősítésére, és azt fogod észrevenni, hogy összességében sokkal gyorsabban fejlődsz a gyakorlatokban.
 
  1. Valószínűleg felületi sérüléseket fogsz szenvedi, amitől kék-zöld foltos leszel, és ez általában egy lány számára igen kellemetlen lehet. Készülj fel mindig ezekre előre, legyen nálad a megfelelő kenőcs, jégtasak, bármi amivel csökkentheted ennek valószínűségét. Vagy egészen egyszerűen viseld őket büszkén!
 
 Forrás: http://games.crossfit.com
 
  1. Ne fogd vissza magad, csak azért mert attól félsz, hogy a teremben mindenki téged fog bámulni! Hidd el, hogy nem fog az egész terem a te teljesítményeden csámcsogni, sokkal inkább el lesznek foglalva a sajátjukkal. Élvezd!
 
  1. Ne hagyj ki edzéseket azon a bizonyos napokon! Lehet, hogy pont egyéni csúcsot fogsz valamiben csinálni. Az ösztrogén és a progeszteron szinted, a periódusod alatt és egy héttel utána a legalacsonyabb. Ebben a fázisban a kutatások azt igazolják, hogy a nők sokkal gyorsabban regenerálódnak, valamint jóval magasabb a fájdalomküszöbük is.
 
 Forrás: http://games.crossfit.com
 
  1. Lift heavy weight! Ezt nem is fordítom le, hiszen ez így ahogy van, mindent elmond. A nagyobb súlyok mozgatása elsősorban az erődet fogja növelni, és nem a méreted. Amikor a maxod közeli, ténylegesen nagyon nehéz súlyokkal dolgozol (az 1RM-ed 85%-a vagy több), ilyenkor az egész tested, az izmaid nagyon nagy hányada és az idegrendszeredet is kellőképp be tudod vonni a munkába. Sőt egy másik tanulmány szerint a nőknek egyenesen ajánlott nagyobb súlyokkal dolgozniuk, hiszen nagyon jó hatással van a csontozatukra és a kötőszövetekre.
 
  1. A húzódzkodás… Bár azt hiszem, ez már annyira nem vonatkozik a CrossFit-es lányokra, de azért emeljük ki, hogy itt nem a kippingről beszélünk. A tényleges húzódzkodásról, és az odáig vezető útról, aminek megvannak a megfelelő progressziói. Szóval igenis, a lányoknak megy ez a gyakorlat, a megfelelő utat bejárva, a megfelelő terheléssel viszonylag gyorsan el is lehet sajátítani. És ne feledjétek, az a normális, ha csak mindezek után kezd el az ember lánya kippingelni, és nem fordított sorrendben.
 
 Forrás: http://games.crossfit.com
 
  1. A fehérje turmixok szerepe. A fehérjék, kimondottan az edzés utániak, nagymértékben elősegítik a „tiszta” izomgyarapodást, csökkentik a testzsírt, növelik az erődet, regenerálják a szöveteket, és segít kielégíteni a tápanyagbeviteled egy részét is, és ez nem csak a fiúkra, de a lányokra is pont ugyanúgy igaz. Persze nagyon fontos a megfelelő, fehérjében dús táplálkozás is a sportolóknak, de az edzés utáni, gyors fehérjebevitelre nincs jobb megoldás, mint egy fehérje turmix.
 
  1. Ne csak edzegess, hanem eddz tudatosan! Ha esetleg még nem ismerted volna fel azt a tényt, hogy a nők között igenis vannak nagyon jó CrossFitterek, akkor csak példának említeném, hogy az Open feladatsoraiban 5-ből 3-ban lányok szolgáltatták a legjobb eredményeket. A cél nélküli mozgolódás sokszor monoton feladattá válik, mivel általában "csak" annyit kell tenned, hogy megjelensz, edzel, izzadsz. Míg az edzés az tulajdonképpen gyakorlás valamilyen céllal. Az edzés arra késztet, hogy újra és újra visszatérj, és többet érj el, mint pl. mikor tökéletesíteni akarod a duplatekerésed vagy a clean & jerköd.