5 tipp Jami Tikkanentől a jobb teljesítményért
Jami sok mindenki számára ismerős lehet a CrossFit világában, az ő nevéhez fűződik az egyik legnagyobb online „coaching” felület The Training Plan néven. Két világbajnok is köthető hozzá, valamint jelenleg ő Sara Sigmundsdottir és Björgvin Karl Gudmundsson távedzője is. Tőle hallhatunk öt olyan tanácsot, amik a jobb teljesítményt hivatottak szolgálni. Miken kellene változtatni?

 
 
  1. Kezdd azokkal a dolgokkal, amiket a termen kívül csinálsz!
Ha tényleg hosszabb távra tervezel, komoly edzéstervet akarsz követni és természetesen sikereket elérni, akkor jobb, ha figyelmet szentelsz az alvásodra, a táplálkozásodra, a folyadékbeviteledre, a mobilizációra és a stressz kezelésére. Ezek a dolgok, melyek téged formáltak, mint embert, váljanak szokássá a gyakorlatban is. Ez a folyamat fogja meghatározni a végkimenetelt is, amire számíthatsz.
 
  1. Legyél tudatos abban, amit csinálsz!
A teremben mindig a munkára fókuszálj, ne a haveroknak írogass vagy éppen selfieket csinálj! A tudatosság elengedhetetlen a sikerhez. Ez bármire igaz, amit csinálsz. Figyelj a megfelelő mozgásra edzés és gyakorlás közben! A folyamatosan rosszul kivitelezett gyakorlatok ismétlése arra fog megtanítani, hogy hogyan csinálj még több helytelenül végrehajtott gyakorlatot. A tested attól lesz jobb, amit te adsz, biztosítasz neki. A te felelősséged, hogy már gyakorlás során is úgy mozogj, ahogy majd a versenyen szeretnél.
 
  1. Neked kell akarnod a sikert!
Ha az álmaid és a céljaid elérése valaki másnak fontosabb, mint saját magadnak (legyen az az edződ vagy a családod), akkor nagy valószínűséggel nem fogod elérni őket. Legyél szorgalmas, ragaszkodj a tervekhez (edzéstervhez), és szakíts időt az eredményeid feljegyzéséhez! Ne feledd, neked kell többet dolgoznod azért, téged kell, hogy jobban érdekeljen az, amiért küzdesz, nem pedig mást!
 
  1. Légy türelmes!
A mozgás legyen az alapköved. Hatékony mozgásmintákra erőt és állóképességet építeni nehezebb és hosszabb út, de ez az egyetlen, ami tartósan jobb és élvezhetőbb eredményeket hoz. Gyenge, hibás mozgásmintákra építeni jóval könnyebb, viszont hosszútávra nem érdemes vele tervezni. Ne kapkodj! Alapozd meg amennyire csak tudod!
 
  1. Vedd körül magad olyan emberekkel, akik pozitívan hatnak rád!
Ne vágj bele egyedül, az út könnyebb és jobb lesz azokkal, akik törődnek veled.

A cikk a BOXROX-on megjelent "Top 5 Performance Tips From Jami Tikkanen" írás alapján készült!
Forrás: www.boxrox.com